Giresun'da festival coşkusu


Dünya’nın en eski festivalleri arasında bulunan, halk arasında Mayıs yedisi olarak bilinen ve geçmişi 4 bin yıl öncesine dayanan 40. Uluslararası Giresun Aksu Festivali yağmur altında Aksu Deresi’nin Karadeniz’le kesiştiği nokta da yapıldı.
Festival geleneklerinin sembolize edildiği ve dileklerin tutulduğu Aksu Festival alanından dünyaya "Barış, Sevgi ve Hoşgörü" mesajları verildi.
Festivalin açılış konuşmasını yapan Giresun Belediye Başkanı Kerim Aksu; “Yağmura rağmen burayı dolduran herkese teşekkür ediyorum. Bu festival 4000 yıllık geleneğimiz. Geleneklerimize sahip çıkacağız ve her yıl olduğu gibi bu günde festivalimizi kutluyoruz. Bugün aramızda olan Kardeş Şehir Çanakkale Belediye Başkanı ve meclis üyelerine de teşekkür ediyorum. Bu özel günümüzde bizlerin yanında oldular. Yurt içinden ve yurtdışından gelenler misafirlerimize hoş geldiniz diyorum. Aksu festivalinin ülkemize, ilimize hayırlar getirmesini diliyorum“ dedi.
Aksu Festivali’nin özünü oluşturan saç ayaktan geçme ve Aksu Deresi’ne yedi çift bir tek taş atma gelenekleri canlandırıldı. Giresun Belediye Başkanı Aksu; "Ülkemizde, şehrimizde barışın, kardeşliğin ebedi olduğu bir hayat diledim.”
Ev sahibi Başkan Aksu’dan sonra festivale katılan misafirler dileklerini şöyle paylaştı; Kardeş Şehir Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan; “Çanakkale’de atalarımız canlarını seve seve verdiler. Bunun için barış, huzur ve kardeşlik, Giresunspor’u süper ligde görmek"  Vali Vekili Yüksel Çelik; "Ülkemizin her alanda dünya da yer almasını ve Giresunspor’umuzu süper ligde görmek istiyorum." Milletvekili Sabri Öztürk; "Bütün dünya da barış, adalet olsun, tüm insanlar kardeştir. Haksızlıklar son bulsun." Alay Komutanı Ali İhsan Ersoy; "Dünya da ve ülkemizde barış." CHP İl Başkanı Necati Tığlı; "Ülkemize barış ve kardeşlik diliyorum.Emniyet Müdürü Uğur Öztürk; "Trafik kazalarının son bulması, trafik kurallarına uyulmasını diledim.” UEFA eski Asbaşkanı Şenez Erzik; “Ülkemizin dünya da güzel temsil edilmesi, eğitimli insanlar yetişmesini diliyorum.” Spor Yorumcusu Haldun Domaç; "Sağlık, barış, dostluk ve kardeşlik tüm insanlık için olsun diyorum. Efsane Giresunspor Kaptanı Erol Pamuk; "1971 senesinde Giresunspor Süper Lige çıkmıştı. 49 yıl sonra bu yıl on onbeş gün sonra yeniden Süper Lige çıkmayı diliyorum.” Tüfad Başkanı İsmail Dilber; "Sporda barış, Giresunspor’u Süper Ligde görmeyi diliyorum.” Festivale katılan Azerbaycan, Gürcistan, Kosava, Kıbrıs, Tekirdağ ve Polatlı halk oyunları dansçıları da; "Beraber, kardeşçe, barış içinde yaşanan bir dünya diliyoruz” dediler. Aksu Deresi kenarında geleneklerin canlandırılması ve halk oyunları gösterilerinden sonra 40. Uluslararası Giresun Aksu Festivali diğer etkinliklerle 23 Mayıs tarihine kadar devam edecek.

[gallery td_select_gallery_slide="slide" ids="27712,27713,27714,27720,27721,27722,27723,27724,27725,27726,27733,27732,27731,27730,27729,27728,27727,27734,27735,27736,27737,27738,27739,27740,27741" orderby="rand"]

"http://www.giresunhaberci.com/2017/05/21/giresunda-festival-coskusu/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"