BEKTAŞOĞLU’DAN THY’YE TEPKİ

Ordu-Giresun Havaalanı’nın sefer sayılarının azaltılıp, iptal edilerek atıl duruma düşürülmek istendiğini savunan CHP Giresun Milletvekili Bektaşoğlu, THY yönetimini Ulaştırma Bakanına şikayet etti.

CHP Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu,  Ordu-Giresun Havaalanı’nda sefer sayılarının düşürülmesini ve iptalleri TBMM’de yaptığı konuşma ve verdiği soru önergesiyle gündeme taşıdı.

“ULAŞIM ANAYASAL HAKTIR, KARLILIK ARANMAZ”

Havaalanından 2 ilin 1 milyonu aşkın nüfusunun yararlandığını, bu nedenle bir talep patlaması yaşandığını, özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya başta olmak üzere uçuşları tam dolulukla gerçekleştirdiğini söyleyen Bektaşoğlu, “Ancak Türk Hava Yolları yönetimi hiçbir gerekçe göstermeden, geçtiğimiz günlerde uçuş planlamasını daraltmış, Ankara"yı tek uçuşa indirmiş, Antalya"yı ise hep kaldırmıştır. Oysa aynı nüfusa sahip Trabzon"da aynı düzenleme yapılmamış, hatta zaman zaman ek seferler de konularak yolcular bu ile yönlendirilmiştir” dedi.
Bektaşoğlu, yaptığı konuşmada, şunları söyledi: “Kendileriyle görüştüğümüz Türk Hava Yolları yetkilileri, bana bu düzenlemenin gerekçelerini makul bir nedenle açıklayamamış; kârlılık, vesaire gibi sudan sebeplerle geçiştirmiştir. Devlet hizmetlerinde kârlılık aranmaz, daha çok para kazanma arzusu taşınmaz. Zarar edilse de uçuşların düzenli ve eski hâline getirilmesini, sefer sayılarının artırılmasını istiyoruz. Havaalanımız şu anda atıl durumdadır. Bu görüntü iki ilimize de yakışmamaktadır. Dünya birinciliği iddiasında olan Türk Hava Yollarına yakışıp yakışmadığına siz karar verin”

“YOLCULAR BAŞKA HAVAALANINA YÖNLENDİRİLEREK İKİ İLİN EKONOMİSİ ZARARA UĞRATILIYOR”

CHP Giresun Milletvekili Bülent Bektaşoğlu, aynı gün TBMM Başkanlığı’na Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan’ın cevaplaması istemiyle verdiği önergesinde, şu soruları yöneltti:

1-Ordu-Giresun Havaalanı/Ankara Esenboğa Havaalanı arasındaki uçuşların bir süre önceye kadar tamamen dolu, sabah ve akşam olarak günde iki kez direk gerçekleşirken, alınan kararla akşam 18.15’deki uçuşun iptal edilmesi ve sadece sabah 06.35’te tek uçuş olarak yapılmasının nedeni nedir?

2-Oysa Giresun ve Ordu’da yaşayan nüfusla aynı nüfusa sahip Trabzon’daki havaalanından Ankara’ya 5 uçuş olması, doğru olmakla birlikte, Ordu-Giresun Havaalanı’ndan sadece bir uçuş yapılmasının inandırıcı ve makul bir gerekçesi var mıdır?

3-İki ilin halkından bir yolcu, diyelim ki Ankara’ya gitmesi gerekiyor, kendi iline ait havaalanı varken Trabzon’a, 1 saat önce havaalanında olma zorunluğu ve servisle 3-4 saat yol mesafesi düşünüldüğünde; 5 saat gibi bir zamanda varıp, geldiği yere doğru geriye 1saat uçakla gitmek zorunda bırakılmasını, THY yönetimi nasıl açıklayacaktır? Böyle bir ulaşım rezaletinin yaşandığı bir başka bir ülke var mıdır?

4-Kendi illerinde havaalanı olan Giresun ve Ordulu yurttaşlarımızın başka illerdeki havaalanına yönlendirilmesi sonucunda, mağduriyet, zaman ve maddi kayıp yarattığı sizce de bilinmekte midir?

5-Ordu-Giresun Havaalanı’nda iç ve dış sefer sayılarının artırılmamasının yanı sıra, uçuş iptalleri ve uçuş sayılarının azaltılmasının her iki ilin ekonomisine vereceği zarar, turizm, eğitim, sağlık başta olmak üzere; havaalanı merkezli diğer alanlarda yaratacağı olumsuzlukların telafisi nasıl mümkün olacaktır

6-Ordu-Giresun Havaalanı’ndan Antalya Havaalanı’na karşılıklı direk uçuşların günde üç uçuşluk bir kapasiteye doğru giderken tamamen kaldırılmasının, bir hükümet politikası olan Karadeniz Turizmine darbe vurduğunu kabul ederek bu kararı yeniden gözden geçirmeyi düşünmekte misiniz?

7-Aynı havaalanından İzmir’e direk uçuş hizmetleri ne zaman verilmeye başlanacaktır?

8- Ordu-Giresun Havaalanı Uluslararası bir havaalanı mıdır? Eğer öyleyse neden hiçbir dış ülkeye direk uçuşlar yoktur?

9-THY’nin genel olarak ve de özellikle birbirine yakın illerdeki havaalanlarındaki uçuş planlaması neye göre yapılmaktadır, siyasi yönlendirmeler mevcut mudur? Bu planlamada uçuş sayısı artırılan havaalanının bulunduğu illerin havaalanı üzerinden daha fazla ekonomik gelir elde etmeleri mi hedeflenmektedir?

10-Ulaşım hakkı Anayasa güvencesi altındadır ilkesine THY ne kadar uymaktadır? Uçuş planlamasını ve buna bağlı hizmetleri bu hakkın bir gereği olarak mı, yoksa karlılık hizmetlerine göre mi yapmaktır?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"