Milli Eğitim Bakanından yurt sözü

GRÜ Akademik yıl açılışına katılan Milli Eğitim bakanı İsmet Yılmaz, “Giresun’un yüksek öğrenimdeki yurt sorununu da çözeceğiz, bunun sözünü veriyoruz” dedi.

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Giresun Üniversitesinin, Güre Yerleşkesi Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonu"nda düzenlenen üniversitenin 2016-2017 akademik yılı açılış törenine katıldı.
Üniversitelerin toplumun rehberi, meşalesi ve yol göstericisi olduğunu belirten Yılmaz, "Üniversiteler, toplumun her zaman bir adım önündedir. Bu düşünceyle üniversite olmazsa, özgür düşünce de olmaz"" ifadesini kullandı.
Yılmaz, Türkiye"deki üniversite sayısının daha önce 76 olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti: Çok şey yaptık ama her şeyi yapmadık. Gerçekten burada eksiklik var ama inşa edeceğiz inşallah. Yurtlarımızın bir kısmı yapılıyor, bir kısmının daha sonra temelini atacağız. Bakın 2002 yılında yurt sayısı 190"dı. Bugün yurt sayısı 673"e ulaştı. Türkiye 80 yılda 200 yurt yapmış. Biz 80 yılda yapılanın, bizim bulunduğumuz dönemde 3 katından fazla yapmışız. Yine öğrencilerimize verilen kredi miktarı 145 lirayken bugün 400 lira. İnşallah gençlerimize bizim aldığımız eğitimden çok daha iyi eğitim vereceğiz. İnşallah daha iyi işler yapacağız. Öğrencilerimizi özgüveniyle fikri hür, vicdanı hür olacak, hiçbir yere bağlı olmayacak ama ülkesinin milli değerlerini benimseyecek, evrensel değerlerde aktif olacak öğrenciler yetiştiren öğretim üyelerini de tebrik ediyorum. Gelecek nesil sizlerin esiri olacaktır. İnşallah bu gelecek nesil Türkiye"nin 2023 hedeflerini hep beraber yakalayacağız.""
GRÜ Rektörü Prof. Dr. Cevdet coşkun, akademlik yıl açılışına katılan Milli eğitim bakanı İsmet Yılmaz’a günün anısına bir şilt verdi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"