Giresun Eğitim Sen, “Çocuk istismarının üstü örtülmesin”

Giresun Eğitim Sen Şube Yürütme Kurulu tarafından yapılan yazılı açıklamada çocuk istismarının üstünün örtülmemesi istendi. Açıklamada özetle şu görüşlere yer verildi” Karaman’da Ensar Vakfı ve Karaman Anadolu İmam Hatip ve İmam Hatip Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği’ne (KAİMDER) yakın kişilerin kiraladığı evlerde kalan 9 ve 10 yaşlarındaki 45 erkek öğrencinin, etüt öğretmeni M.B. tarafından cinsel istismara maruz kaldığı haberi ile sarsıldık. Ancak son günlerde bu tür haberlere yenilerinin eklendiğine tanık oluyoruz.  Eğitim Sen olarak, Anayasa ve Türkiye’nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi başta olmak üzere taraf olduğu insan hakları sözleşmelerinin ortak koruma alanı içinde yer alan, demokratik toplumların temel değerlerinden biri olan yaşam hakkının korunması bir yana ihlalinin sıradanlaştığı günlere bir kere daha dikkat çekmek istiyoruz. Yaşanan olaylar bize bir kez daha göstermiştir ki; eğitimin kamu kurumlarında bilimsel yöntemlerle yapılması çok ama çok önemlidir. Ana sınıfından başlayarak eğitim tüm çocuklarımıza zorunlu olmalıdır. Böylelikle, merdiven altlarında mantar gibi biten ve her türlü denetimden uzak, sözde eğitim kurumlarının çocuklarımızı istismarının önüne geçebiliriz.


Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası olarak bizler; bu ve benzeri vakaların bir daha yaşanması için kalıcı çözümlerin bir an evvel hayata geçirilmesini, hukukun tecavüzcüleri korumak yerine adaleti tesis etmesini ve Ensar Vakfı başta olmak üzere denetimden uzak olan dini vakıf ve cemaat evlerinin kapatılmasını talep ediyoruz. ” Bir kereden bir şey olmaz” anlayışı içerisinde olan Aile ve Sosyal Politikalar bakanını istifaya davet ediyoruz. Mahkemelerin çocukları ilgilendiren cinsel sömürü davalarında kararlarını verirken Türkiye’nin kabul ettiği sözleşmeleri hayata geçirmelerinin bir uluslararası ve insani yükümlülük olduğunu hatırlatıyor, çocuk istismarı ile ilgili davaların takipçisi olacağımızın bilinmesini istiyoruz.”



Giresun Eğitim Sen, “Çocuk istismarının üstü örtülmesin”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Dolmuş fiyatlarına 2 yıl sonra ayarlama yapıldı"

Bartın'da uyuşturucu operasyonu

"Türkiye tüm dünyada insani diplomasinin, huzurun, barışın sembolü haline geldi"